ブランドコンセプト

CONCEPT


本当は、出来るだけカバンに見えない
袋状のモノがいいと思うんです。
少々持ち難くても、カバンらしくないモノが私は理想的です。
手で持ちたい。肩に担ぎたい。背中に背負いたい。
便利を追及している間にモノのかたちや色は限定され、画一化され、
次第にモノに対する興味が失われていきます。
現実的には、いろいろな制約を踏まえてデザインをしますが、
利便性に勝るささやかなときめきが、
その袋状のモノに宿ればと思います。

To be honest, I think the best bag is one that doesn't look like a normal bag.
Even if it's a little bit inconvenient to carry,my ideal bag is not 'bag-like'.
I want to hold it in my hand. I want to hang it from my shoulder.
I want to wear it on my back. In the pursuit of convenience and usability,
I think most bags are bland, borning and worse,
when the user's needs change or evolve, you're left with something that is now useless.
In the real word, that feeling of joy and excitement
that you get when you're holding a bag you love wins over convenience every time.


FABRIC


素材は基本的に、
物作りの環境では国内でふつうに流通している、
日本製の綿帆布やナイロン生地です。
色も同じく一般的に流通しているものがほとんどです。
決して特別なものを使っている訳ではありません。
日本では、特別でないもののクオリティーが素晴らしいのです。
そして、それが継続されていることも素晴らしいのですから、
その素材を使うだけです。

Apart from some limited special editions,
our bags are all made using Japanese canvas and nylon fabrics.
We use standard,
commercially available colors, so it could be said there's
nothing particularly special about our bags.
This could not be further from the truth.
The level of quality of the domestically produced fabrics is
extremely high, and production is dependable and reliable.
This is why our bags are so special,and this is the reason
we'll continue to source Japanese fabrics.


FACTORY


バッグンナウンがスタートしてから現在まで、
全ての商品はたった一つの工場で生産、管理されています。
逆に言えば、その工場で生産しきれない数量も不必要ですし、
生産不可能なデザインも不必要です。
つまり私達は、物をデザインし、生産することに対して
謙虚で等身大の努力の上にあるべきと考えます。
今後もこのシステムが変わる事はありません。

Right from the very first bags we produced in the beginning,
all BAG 'n' NOUN products are made in only one factory.
If the factory can't produce a particular design, we don't develop it.
If the factory can't keep up with orders,
then we scale back production.
Everything, from the design of the products, to the manufacturing
and the quality control is based around our production ability.
We don't believe in mass production and increasing sales.
This is our philosophy and we won't change.